2012-04-12

Photos n' shit

Påskhelgen är över och jag är fortfarande mätt. Min kära dams föräldrar, ungrare i kropp och själ, visade ännu en gång prov på hur frosseri påtvingas en finländsk arab med liten magsäck på bästa sätt. Att jag inte äter kött är absolut inget hinder för dem. "Ät tills du skäms och när du är färdig med det så ta lite till annars är du inte man nog att bära vår dotters hand". Under måltiderna så förvandlades deras ansikten till Kevin Spaceys rollkaraktär i Se7en och jag kunde se mig själv framför mig liggandes kvävd i min egen mat med texten "Gluttony" inristad i pannan. När min heder står på spel så gör jag allt för att inte missta den även fast det kostar mig sömnlösa nätter med magknip och horribla, kaosartade toalettbesök. Tilläggas måste dock att när maten är så pass god så är det svårt att inte svulla...

Så har ännu en säsong på Kyrktak påbörjats. Träspån ska tjäras och lagas och jag är ännu en gång bjuden på de spektakulära äventyr som utspelas över sommaren som tilldelas takarbetare. Klättringen får lida men under våra raster så letas det projekt. Nästa vecka har jag siktet inställt på det coolaste problemet på länge utanför Alvesta. Måste bara limma dit ett nyckelfotsteg som jag råkade trampa loss idag. Att limma fast något som lossnat känns en aning krystat men denna gång är den fanimej värt det... Mer om det när jag fått problemet gjort.

Det har varit få bilder på bloggen den senaste tiden så här kommer några för att ta igen vad som borde lagts upp tidigare.


Jag gör andra repetitionen utav "The Door", 7C+, i Falun



Paddhav utav sällan skådat slag

Fredrik "West Coast nigguh" Dahl ger fightface en ny innebörd

Raz repeterar "Danny Wall är här, 8A, strax efter FA:n. En uppenbar linje som ingen, utav outgrundlig anledning, sett tidigare

Robert Rundin klev på "Jag är fan bäst"-tåget

Daniel "Danny Wall" Andersson kramar inte bara sten

Telefonen ringde och folk ville gå på inflyttningsfest. "Jaha...", sa jag och fick finbesök


Inga kommentarer: