2011-10-04

Den vita lejoninnan

Efter mitt och Jimmys Marstrand-besök förra veckan så bestämde vi att vi skulle göra ett återbesök denna tisdag. Jimmy ville ha revanch på "Prophesy", 8A, och jag ville göra "Den vita lejoninnan", 8A+. Mina utsikter var inte stora då jag legat vaken halva natten med halsont.

Nåväl. Då den vänstra areten inte ingår så kunde jag inte använda Jimmys finbeta som vi använder till "Prophesy" som innefattar en tåkrok. Efter en massa beta-klurande med Jimmy så fick jag till en beta som funkade någorlunda. Lyckades förvånansvärt nog flåsa mig uppför "Den vita lejoninnan" (3:e repetitionen?) som nog är ett plus hårdare än "Prophesy".

Min bättre hälft, fröken Emese Tot, drog med sig sin kamera för att experimentera med lite filmande och fick ihop sin första lilla klätterfilm.



Jimmy kom närmre än någonsin på "Prophesy" men det räckte inte hela vägen hem. Det ryktas om att han ska hem och hänga i greppbrädan hela helgen.

"Prophesy"
Jimmy "Billy" Karlsson var stark, riktigt stark... Men ibland tänker han lite för mycket

Beta-klurande på hög nivå

Jag skickade även "Primitiv", 7C, på första försöket efter att ha fått till startmovet för första gången. Femstjärnigt problem om man kan nå crimpen utan att släppa fötterna.

"Primitiv"
 Hade lite energi kvar mot slutet och klängde lite på "Goofhead", 8A, som jag gjorde förra året.

"Goofhead"
 Foto & film: Emese Tot



Inga kommentarer: